Klantverhaal: Zaadhandel Neutkens
"Maar liefst vier mensen aangenomen"
"We hebben twee campagnes gedraaid via Werken in de Kempen en hebben maar liefst vier mensen kunnen aannemen, dus het was het helemaal waard!"
De druk voor het vinden van nieuw personeel lag hoog. Het voorjaar kwam eraan dus het team moest op volle kracht zijn voor het Hoogseizoen. Daarom klopte Zaadhandel Neutkens in Februari 2023 aan bij Werken in de Kempen. Er stonden twee functies open: Assistent Bedrijfsleider en Logistiek medewerker.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze functies gevuld zijn vóór het hoogseizoen start? Dat was de vraag van Neutkens én daar gingen we mee aan de slag...
Voor beide vacatures draaiden we een 3-fasen campagne. Met deze campagne bereik je binnen een maand tijd gemiddeld zo’n 245.000 mensen op diverse kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Google en Indeed. Natuurlijk wordt deze campagne zo ingesteld dat we alleen de juiste doelgroep aanspreken voor de vacature. In dit geval dus voor de functies Assistent Bedrijfsleider en Logistiek Medewerker.
Sjaak Blok - Bedrijfsleider Zaadhandel Neutkens
Voordat de 3-fasen campagnes werden uitgezet kwamen er nauwelijks reacties binnen op de vacatures van Neutkens. Na de campagne had Neutkens in totaal 41 sollicitaties ontvangen op de vacatures.
En het mooiste van alles: dankzij de 3-fasen campagnes zijn er maar liefst 4 mensen aangenomen! Drie mensen voor de functie Logistiek Medewerker en één Assistent bedrijfsleider. Als dat geen succes is!
Bedrijfsleider Sjaak Blok: "De samenwerking met Werken in de Kempen verloopt altijd heel prettig. Er wordt een passend advies geven op onze vraagstukken, net zoals bij de 3-fasen campagnes.
Het beeldmateriaal vond ik fantastisch en de reacties op de campagnes waren overweldigend. We hebben in totaal 4 mensen kunnen aannemen, dus het is helemaal waard geweest.