Tien Jaar Werken in de Kempen: Een Babbeltje met Onze Baas

Esther van Helmont

Esther van Helmont

Geplaatst op

3 minuten lezen

Tien jaar geleden begon het allemaal: een idee, een laptop, en een droom. Nu, een decennium later, is 'Werken in de Kempen' uitgegroeid tot hét platform dat iedereen in de regio kent. Maar hoe is dit allemaal begonnen? Om dat te vieren – en omdat we gewoon nieuwsgierig zijn – hebben we een pot koffie gezet en Lieke van Loon aan de tand gevoeld. Van de eerste stappen in de logeerkamer tot het grote succes nu, Lieke vertelt het allemaal. Dus pak zelf ook een bakkie, leun achterover en geniet van dit openhartige gesprek met de vrouw die 'Werken in de Kempen' op de kaart zette.

 

"Lieke, kun je ons vertellen over het moment dat je begon met 'Werken in de Kempen'?"

Lieke: "Natuurlijk! Daar zat ik dan, met m'n vlamnieuwe laptop, iPhone en een net gelanceerde website - met nog 0 bezoekers - aan mijn bureautje in de logeerkamer. Ik was net terug van wintersport en klaar om mijn eigen bedrijf te starten, net toen de markt begon op te krabbelen na een recessie. Het was een maandagochtend, half 9, en ik was klaar om aan de slag te gaan."

 Daar zat ik dan, met m'n vlamnieuwe laptop, iPhone en een net gelanceerde website - met nog 0 bezoekers

"Wat was jouw aanpak in die beginperiode?" 

Lieke: "Nou, ik ben niet héél planmatig. Meer een 'go with the flow'-type, maar altijd met een duidelijk doel voor ogen. Ik wilde binnen een jaar 10 medewerkers aan de slag hebben. Ik wist één ding zeker: ik wilde een bedrijf runnen dat niet afhankelijk was van mij als persoon."

"En hoe ging dat in het begin?"

Lieke: "Ik begon met bellen en afspraken maken met contacten vanuit Tempo Team. Het was spannend, maar ik kwam overal aan tafel. En zo begon het avontuur van Baangarant Uitzendbureau."

"Wat waren enkele vroege uitdagingen?"

Lieke: "Een paar weken later startte mijn eerste medewerker en de klantvragen werden kritischer. Ik herinner me nog een gesprek met Gerben Boersma van Koster Keune, die mij vroeg naar mijn onderscheidend vermogen. Dit zette me aan het denken over het belang van het ontwikkelen van mijn eigen unieke aanbod."

"En hoe kwam je op het idee voor een regionale vacaturesite?"

Lieke: "Dat kwam door Tom van de Wouw van Herme Interieurbouw. Hij was niet op zoek naar een bureau, maar wilde liever zelf mensen werven. In 2014 was regionale werving nog vooral via advertenties in het plaatselijke weekblad. Dat bracht me op het idee om een regionale vacaturesite te starten. Marion van Loon hielp enorm mee om dit idee te realiseren en op de kaart te zetten als marketingkanon. En zo werd 'Werken in de Kempen' geboren, waar het allemaal begon."

"En nu, 10 jaar later, wat heeft 'Werken in de Kempen' bereikt?"

Lieke: "Jeetje... en nu zijn we ineens 10 jaar verder. Kijk eens wat er allemaal gebeurd is! We zijn gegroeid van 1 naar 28 medewerkers, hebben nu 2 locaties in de Kempen en de Peel, zijn al 5 keer verhuisd en hebben 5 websites live. 14.740 vacatures online en we hebben 48.440 sollicitaties verwerkt. En dit allemaal dankzij de drijvende kracht van Lotte Veldman, zonder haar was dit nooit gelukt!"

10 jaar verder hebben we 14.740 vacatures online en 48.440 sollicitaties verwerkt.

 "Wat kunnen we in de toekomst van 'Werken in de Kempen' verwachten?"

Lieke: "We laten dit jubileum niet zomaar aan ons voorbijgaan. Daarom gaan we het hele jaar, elke 10e van de maand, iets speciaals met jullie delen. We gaan niet de loterij uitreiken, maar wel iets anders heel tofs. Blijf dus zeker op de hoogte!"

 


Esther van Helmont

Geschreven door

Esther van Helmont

Senior Grafisch Designer