Hoe Ad Kokx Witgoed alles weer laat draaien

Geplaatst op

2:20 minuten lezen

Ad Kokx Witgoed is een Kempisch familiebedrijf in witgoed. Al 35 jaar ontzorgt Ad samen met zijn vrouw, dochter en 12 andere collega’s hun klanten op het gebied van huishoudelijke apparatuur voor zowel particulieren als (zorg)organisaties uit de regio. Ad Kokx, eigenaar: “We bieden een totaalpakket; van verkoop tot onderhoud van al het mogelijke huishoudelijke apparatuur. Eigenlijk alles wat er in huis staat en waar een stekker aan zit.”

Maar hoe ziet zo’n werkdag bij ons er eigenlijk uit? We laten het je graag zien en draaien een dag mee met twee van onze kanjers; Albert en Paul.

Dagstart bij Ad Kokx Witgoed - 08.00 uur

Albert, servicemonteur: “We starten elke dag met een kop koffie, maar vandaag ook met een stuk gebak. Van Ad, omdat een klant erg blij met ons was. Fijn om zo gewaardeerd te worden.”

Paul, installateur: “Ik klets wat met de jongens. We lachen heel wat af en bespreken kort met elkaar wat er speelt. De rest van de dag zien we elkaar in principe niet meer, want dan zijn we de baan op. Op mijn iPad van de zaak zie ik de planning voor vandaag; 8 adressen.”

08.30 uur

Albert: “Mijn eerste klant van vandaag is een wat oudere vrouw. Haar wasmachine is kapot. Dat kun je niet hebben, dus met mijn goed uitgeruste bedrijfswagen ga ik snel naar haar toe. Ik vind het leuk om de storing te zoeken en het apparaat te repareren. We lossen het altijd op, hoe dan ook. Na een uurtje klussen, is haar wasmachine weer als nieuw. Zij blij en ik dus ook.”

11.00 uur

Paul: “Ik ben onderweg naar een zorginstelling in de buurt. Mijn collega kon de oude vaatwasser niet repareren, dus ga ik een nieuwe installeren. Op de groepsapp zet ik nog even of er bijzonderheden zijn. Ad reageert gelijk. Handig hoor die korte lijntjes.”

14.00 uur

Albert: “Ik arriveer bij mijn zevende bezoek voor vandaag. Mooi, de planning loopt vandaag gesmeerd. Mocht die van een collega uitlopen, dan kan ik eventueel bijspringen. Als team zijn we ervoor mekaar. Samen zetten we de schouders eronder en doen we niet moeilijk over kleine dingen.”

17.00 uur

Paul: “Net de laatste klus voor vandaag afgerond. Ik ben de hele dag onderweg geweest, allerlei apparatuur geïnstalleerd en veel klanten geholpen. Eigenlijk is geen dag hetzelfde. De tijd die vliegt voorbij.  Het is trouwens vrijdag, dus we gaan op kantoor nog even wat drinken met de collega’s. Een mooie afsluiter van de dag.”

Iedereen is de hele dag onderweg, maar we pakken ook zeker onze momenten samen. Naast de vrijdagmiddagborrel kan bij ons op zaterdagmiddag bij het snackbuffet aangeschoven worden. Ook maken we van Eersel kermis iets speciaals en organiseren we regelmatig een feestje. Momenteel zijn we op zoek naar een installateur en servicemonteur die ons jonge team wil komen versterken. Ervaren rot in het vak of juist niet? We nodigen iedereen van harte uit.