Werkgevers
0

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat leuk! Jij hebt een nieuwe baan gevonden via Werken in de Kempen! Daar zijn wij en jij natuurlijk hartstikke blij mee. Daarom willen wij je van harte feliciteren met je nieuwe baan!

Heb je nog vragen, opmerkingen of wil je ons gewoon even vertellen hoe het bij je nieuwe baan is? Dan ben je welkom om even te bellen of stuur ons een email.

Misschien vind je het antwoord op jouw vraag wel hieronder!

Hoe vraag ik een dagje vrij?

Verlofdagen vraag je aan bij het bedrijf waar je werkzaam bent. Als deze zijn goed gekeurd kun je hiervoor vakantie uren opnemen of je kiest voor onbetaald verlof. Als je kiest voor vakantie uren, kun je deze eenvoudig zelf in je urenbriefje invullen.

Hoe kan ik me ziekmelden?

Voel je je niet helemaal lekker? Wat vervelend! Wanneer je ziek bent, dien je jezelf natuurlijk op tijd ziek te melden bij het bedrijf waar je werkt. Daarnaast dien je jezelf ziek te melden bij Werken in de Kempen. Wij nemen je ziekmelding aan en zullen je doorverbinden met PRO. Zij handelen je ziekmelding verder af.
Bel ons even op 0497 – 21 00 26 . Beterschap!

Waar kan ik mijn loonstrook vinden?

Via het online portaal van PRO kun je jouw loonstroken inzien zolang je een actieve plaatsing hebt. Deze komen hier na elke verloning op donderdag na 18:00uur online en zijn onbeperkt te bekijken. Zo kun je inzien hoeveel vakantie uren je hebt opgebouwd, wat je bruto per uur verdient en wat je netto salaris is.

Verloning
Iedere woensdag vindt de verloning plaats van de week daarvoor, op donderdag na 18:00 uur kun je je loonstroken terug vinden in het portaal en op vrijdag wordt jouw salaris gestort op je bankrekening.

Waar kan ik mijn werkuren doorgeven?

Het registeren van jouw uren kan op 2 manieren. Voorafgaand aan je dienstverband krijg je te horen welke manier voor jou van toepassing is:

  • Optie 1: Jij vult je uren in via het online portaal en je werkgever keurt deze uren goed waarna ze worden uitbetaald.
  • Optie 2: Je werkgever vult je uren in en keurt deze goed. Jij hoeft je uren niet rechtstreeks aan ons door te geven.

Wanneer jij zelf je uren in vult. Je hebt een keer overgewerkt en er dienen uren uitbetaald te worden tegen een ander percentage. Voeg dan een regel toe door op '+' te klikken. Vind je daar geen percentage, neemdan contact op met PRO. Zorg er altijd voor dat je je uren uiterlijk op maandagochtend hebt ingevoerd, zodat het bedrijf waar je werkt nog voldoende tijd heeft om je uren goed te keuren.

Inloggegevens van het urenportaal ontvang je vanuit PRO voorafgaand aan je dienstverband. 

Wat is detachering?

Het contract dat je ondertekent, is een 'detacheringsovereenkomst zonder loondoorbetalingsverplichting'. Dit betekent dat je per gewerkt uur betaalt krijgt.

Daarnaast is er geen sprake van een opzegtermijn. Wanneer het werk om wat voor reden dan ook wegvalt (te weinig werk, onvoldoende functioneren, ect.), kan jouw werkgever beslissen de overeenkomst direct te beëindigen. Je hebt dan geen recht op loondoorbetaling vanuit PRO.

Hoeveel vakantiedagen bouw ik op?

Je vakantiedagen worden opgebouwd naar rato van het aantal gewerkte uren met als uitgangspunt 25 dagen per jaar op fulltime basis.

Hoeveel vakantiegeld bouw ik op?

Het vakantiegeld bedraagt 8,33% van je loon.

Wanneer wordt mijn vakantie geld uitbetaald?

Standaard word jaarlijks 1x per jaar in de eerste week van juni uitbetaald. Daarnaast heb je de optie om 2x per jaar je vakantiegeld te laten uit betalen.

Wordt mijn loon doorbetaal als ik ziek ben?

Wanneer je je ziekmelding doorgeeft bij PRO wordt er gewerkt met een wachtdag. Dit betekent dat de eerste dag dat je ziek bent niet betaalt krijgt. De dagen dat je ziek bent ná de wachtdag krijg je wel uitbetaalt.

Let op: Als je je niet tijdig ziek meldt, kan PRO jouw ziektegeld niet met terugwerkende kracht uitbetalen!

Wat is mijn pensioenregeling?

Wanneer je 21 jaar of ouder bent en ten minste 8 weken in een jaar volgens de ABU cao hebt gewerkt, neem je automatisch deel aan de stipp Pensioensregeling. Het gespaarde pensioen wordt uitgekeerd wanneer je de AOW-gerechtigde leeftijd heb bereikt!  

Voor actuele informatie over de pensioensregeling kijk dan hier. 

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

Zodra er wijzigingen zijn in je persoonlijke gegevens (adres, rekeningnummer, telefoonnummer e.d.) is het fijn als je deze zo snel mogelijk aan ons doorgeeft. Dat doe je door een mailtje te sturen naar jouw contactpersoon. Wanneer je niet (meer) weet wie dit is kun je ook een mailtje sturen naar info@werkenindekempen.nl.

Waar kan ik met mijn klachten terecht?

Wij staan altijd open voor feedback. Ben je ergens ontevreden over en/of heb je een klacht? Wij gaan graag het gesprek met je aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. We willen je vragen om ons in dit geval te bellen op het nummer 0497 - 210026. Je mag vragen naar je contactpersoon.

Wat moet ik doen bij een arbeidsconflict als mijn werkgever en ik er samen niet uitkomen?

Dat is natuurlijk een vervelende situatie! En daar helpen we je graag bij. Je kunt ons altijd bellen op 0497 - 21 00 26 bij onduidelijkheden of onenigheden. Samen kijken we naar een gepaste oplossing.

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Neem dan even contact met ons op. Dit kan door ons even te bellen op 0497 - 21 00 26 . Of stuur een mailtje naar info@werkenindekempen.nl . Wij helpen je graag op deze manier verder!

Neem contact op!

Gerelateerde blogs

alle blogs
chatbot-img